Tokyo Notebook

-・- From My Everyday Life to Japanese Culture -・- Why don't you see the real Japan, not the typical foreigners' version.

-- --

スポンサーサイト


Posted by Kinakinw | --:-- | Comment [0] | TrackBack [0] | スポンサー広告

20 2012

Overwhelming Cuteness

chi-chi1

I was thinking to write about something, but I changed my mind.
I’d like to write about how I met my cat named Chihuahua (we call her "chi-chi") because when I organize photos yesterday, I found the pictures of herself (it’s female) as a kitten that are absolute lovely.
他の話題をと思っていたのですが、気が変わりました。
昨日写真を整理していて、愛猫チワワ(普段はチチと呼んでいます)の子猫時代のとてもかわいい写真を見つけてしまったので、今日は愛猫との出会いについて書きたいと思います。

I met chi-chi in front of a bakery nearby seven years ago. The little kitten was crossing the street alone, and then an older lady who passed along gathered her up in arms maybe because she couldn’t stand by and watch any longer. She was weigh less than 200g (I could put her on my palms) and couldn’t see and small anything because of a cold. Despite the lady rescued chi-chi instantaneously, she seemed to have no idea what to do.
7年ほど前、近所のベーカリーの前でこの猫と出会いました。小さな子猫が1人(1匹?)で道路をヨチヨチ横断していて、それをみつけた老齢のご婦人が、見るに見かねて猫を抱き上げていました。子猫は200gに満たない掌サイズ。風邪をひいていて、目やにで目が開かず、匂いもわからないようでした。とっさに抱き上げたものの、ご婦人はどうしていいかわからずに途方に暮れている様子でした。

I come by just in time and watched that scene. The small and skinny homeless cat looked like a Chihuahua puppy viewed from the back. I spoke to the sweet lady, received the poor cat and told her that I would take it to the veterinarian. She was so relieved and glad that she almost appeared to hand over money.
ちょうど通りかかった私はその様子を見ていました。小さくて痩せこけた子猫は、後ろから見るとチワワの子犬にそっくりでした。で、心優しいご婦人に話しかけ、子猫を受け取り、「私が獣医に連れて行って、取り敢えず健康診断をしてくる」と宣言したわけです。ご婦人は心底ほっとされた様子でした。感謝のあまりお金をくれそうな勢いなので、さっさとその場を離れました。

I hadn't decided whether I would keep the kitten yet. I could adopt it since we have vacancies for one more cat. While the enrollment limit was 2, we had one cat at that time (we lost one four years earlier). On the other hand, I thought I could find it a new home because I knew chi-chi was super cute.
まだ飼うかどうかは決めていませんでした。我が家の猫の定員は2匹。その時は1匹しかいなかった(その数年前に1匹亡くしていました)ので、飼うこともできましたし、とてもかわいい子猫だったので里親探しも楽だろうと思っていました。

Then, while I took the kitten to an animal hospital in every two or three days, I started to feel affection for it. Well, that's the way my cat joined the family.
それから3日おきに子猫を動物病院に連れて行っている間に、すっかり愛着がわいてしまい、我が家の一員になったというわけです。

chi-chi2 chi-chi3 chi-chi4

Posted by Kinakinw | 20:30 | Comment [0] | TrackBack [0] | Tokyo Life

© FC2 BLOG / ooq:blog

