Tokyo Notebook

-・- From My Everyday Life to Japanese Culture -・- Why don't you see the real Japan, not the typical foreigners' version.

-- --

スポンサーサイト


Posted by Kinakinw | --:-- | Comment [0] | TrackBack [0] | スポンサー広告

21 2011

Annual BBQ

I enjoyed backyard barbecue at my friend’s home on Saturday evening.
昨日の土曜は、友人宅のバーベキューパーティーに行ってきました。

BBQ1
After the BBQ, we did fireworks with children.
I pick up this photo because the flash diffusely reflected due to smoke of fireworks, so the faces are difficult to recognize.
バーベキューの後は子供達と花火。
フラッシュが花火の煙に乱反射しているのですが、顔が分かりにくくかえって良いと思いこの写真を選びました。


The members are a married couple of American man & Japanese woman and their children (the host), an unmarried couple of American man & Japanese woman, an Austrian man, two Japanese women (including me), and a Japanese woman and her children, half Japanese and half Sudanese. The Sudanese husband was absent because he found a job in Dubai and now lives there. The mother and children are going to go to live in Dubai in near future.

集まったメンバーは、2人の子供がいるアメリカ人の旦那さんと日本人の奥さん(友人)のカップル、結婚していないアメリカ人男性と日本人女性のカップル、オーストラリア人男性、単身参加の日本人女性2人(このうちひとりが私)、スーダン人ハーフの子供を連れた日本人女性。スーダン人の旦那様はドバイで仕事を見つけてあちらに住んでいるので欠席。彼女と子供も近々ドバイに移り住むそうです。

It was an international gathering.
国際色豊かでした。

I attend the family’s BBQ every year, and except one Japanese woman, I met attendees for the first time. While the men concentrated in baking meat in the backyard, the women were busy for chatting inside the house. I don’t know why, but the women who have a partner told each other their life story including marriage, children’s education, and agonies or joys of life. (I think don’t have to mention that I was a listener.) Some problems are getting fixed, and the other deep problems still remain.
I realized that life has its ups and downs and such is life.
友人宅でのバーベキューパーティーにはよく参加しているのですが、この日のゲストのほとんどとは初対面でした。男性は裏庭でひたすら肉を焼き、女性陣は家の中でおしゃべりをしていました。なぜか話題は、結婚、子供の教育、生活の悩みや楽しみ等の身の上話でした(当然私は聞き役に徹していました)。解決しつつある問題もあれば、いやはやまだまだ大変そうな問題もあり。
本当に人生にはいろいろあるんだな、と思いました。

Anyway, American men really love BBQ. The BBQ grill was their sanctuary.
それにしても、アメリカ人男子はバーベキューが好きですね。バーベキューグリルは彼等の聖域でした(笑)。

BBQ2 BBQ3
I made “Chirashi-susi” for the party.
私はカリフォルニア風ちらし寿司を作って持って行きました。

Posted by Kinakinw | 23:10 | Comment [0] | TrackBack [0] | Tokyo Life

© FC2 BLOG / ooq:blog

