Tokyo Notebook

-・- From My Everyday Life to Japanese Culture -・- Why don't you see the real Japan, not the typical foreigners' version.

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14 2011

Slapstick Comedy

I was in an electronics retail store in Yurakucho (有楽町, a neighborhood of Chiyoda, Tokyo, situated in between the Ginza and Hibiya Park) last Wednesday to buy a TV with my sister and cousin.
水曜日は妹と従兄弟と一緒に、テレビを買いに有楽町の家電量販店に行きました。

While we were waiting a sales assistant who handled paperwork, I remove a SD card from my camera and put it into my camera, LX3, for some reasons. At that moment, my sister noticed that a tiny piece of plastic fell on the floor. Most likely the piece was from the SD card. So I tried to remove it again for confirmation but couldn’t do it because something caught the card.
店員さんが手続きをしているのを待つ間、何気なく愛機LX3からSDカードを取り出し、再びカメラに挿入し直しました。その時、妹がプラスチックの小さな破片が床に落ちたのに気が付きました。多分、その破片はSDカードのものです。そこで、確認のためもう一度カードを取り出そうとしましたが、何かが引っかかって出てきません。

I was too scared to pull it with brute force, so after we paid the bill, I took my precious camera to a repair section of the store. I was glad to be the store that was originally a camera shop. However, a staff at the repair section said he couldn’t simply remove the card because that might scratch inside of it and suggested me to send the whole unit in for repair. Well, it coasted 8,400yen (about $100) at the minimum, but it was less of a problem, with the cost, but with how long repairs would take it was important consideration. I’m going to go to the states from next Wednesday ant want to bring it. The staff said that the repair would take more than ten days. Oh, No….
力ずくで引っ張り出すなんて怖すぎます。そこで、会計を済ませると、カメラをその店の修理カウンターに持って行きました。元々はカメラ店だった家電量販店にいてラッキーでした。ところが、修理カウンターの方は、「内部を傷つける恐れがあるのでこの場では取り出せない、修理に出して下さい」とおっしゃるのです。料金は最低でも8,400円。でも、お金の問題ではなく、修理期間が問題でした。来週水曜からアメリカに行く際に持って行きたいのに、修理に最低10日間はかかるというのです。困りました。

I asked him if there was a way I could resolve the problem as quickly as possible, and he told me about a repair station of Panasonic into which Lumix (Panasonic's digital camera) and Let's note (Panasonic's note PC) users could bring the camera. The repair station was in Akihabara, so I headed off to it.
最も早く問題を解決する方法はないか、その方にたずねたところ、デジカメとノートPCの個人ユーザーが商品を直接持ち込めるパナソニックの修理工房を教えてくださいました。場所は秋葉原だということで、その足で向かいました。

In the end, a person of the repair station pulled the card with brute force. That was it. My camera was OK. The parson didn’t charge for that.
結局、修理工房の方がSDカードを力ずくで引き抜いて解決(もちろん構造をわかり、そうしても大丈夫との判断のもと)。カメラに問題はなく、料金も取られませんでした。

Panasonic1
I thought the servicemen were like a God for me.
神様のような修理人さん達。


Panasonic2
The repair station takes care a problem immediately!
ここは即日対応してくれます!


I got all panicky about nothing.
However, I realized one important thing. I’d better buy a product I want to use for a long time from a company providing good after-sale service. It is comforting to know I can go to the station anytime if I get into a trouble with LX3.
正に、大山鳴動して鼠一匹。
でも、とても良い教訓になりました。長く使いたい商品は、アフターサービスがしっかりしている会社から買うに限る(当たり前ですが)。もし愛機に何かがあったら、この工房に駆け込めばいいのだと思うと安心です。

Thanks, Panasonic.
パナソニックさん、ありがとう。

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Posted by Kinakinw | 11:46 | Comment [0] | TrackBack [0] | Tokyo Life

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